Dlaczego powinienem się promować w mediach społecznościowych?

Dlaczego powinienem się promować w mediach społecznościowych?

Dla wielu nowoczesnych marketingowców nie jest już niczym zaskakującym, że media społecznościowe przenikają wszystkie sfery życia społecznego i nie powinny być ignorowane – są bowiem bardzo ważnym narzędziem budowania wizerunku marki i lojalności klientów. Niestety, część dużych firm, zwłaszcza tych funkcjonujących na rynku od wielu lat, nadal nie prowadzi kampanii reklamowej na Facebooku i w innych portalach społecznościowych. Warto więc zastanowić się, jakie są największe zalety wykorzystania social media do celów marketingowych.

Reklama na Facebooku, czyli sponsorowane formy promowania firmy

Reklama na Facebooku, czyli sponsorowane formy promowania firmy

 Mimo że główną formą promowania marki w mediach społecznościowych jest założenie profilu danej firmy i wchodzenie w interakcje z fanami przedsiębiorstwa, warto – zwłaszcza na początku działalności – przeznaczyć pewien budżet na wykorzystanie reklamowego potencjału portalu, z którego korzystamy. Dzięki temu, mamy możliwość nie tylko budowania wizerunku marki, ale także promowania się wśród osób, które jeszcze o nas nie słyszały, czyli zwiększania zasięgu.

Portale społecznościowe na świecie

Portale społecznościowe na świecie

 Liczba portali społecznościowych w Polsce i na świecie stale rośnie, a moda na korzystanie z nich zmienia się z roku na rok. Kilka lat temu jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych był MySpace, pozwalający użytkownikom na gromadzenie się w grupy według ulubionej muzyki. Obecnie triumfy święcą Facebook, Google+, YouTube czy Twitter. Jest to jednak tylko nieliczna grupa z popularnie używanych mediów społecznościowych. Istnieje wiele portali, których targetem są określone grupy ludzi, w zależności od przynależności etnicznej, grupy lokalnej, zainteresowań, wieku czy płci. Przykładem jest Instagram, przeznaczony dla młodych ludzi lubiących lifestyle i chcących dzielić się miłymi chwilami ze swojego życia w formie zdjęć i materiału wideo.

Najważniejsze zasady promocji marki na Facebooku

Najważniejsze zasady promocji marki na Facebooku

Chybajuż każda firma zdecydowała się na promowanie swojej firmy w mediach społecznościowych i w wyszukiwarkach internetowych. Reklamy, wydarzenia, posty sponsorowane – to ważne, ale nie najważniejsze formy promowania się w sieci. Dużo skuteczniejsze i bardziej istotne jest systematyczne prowadzenie fanpage’a marki. Jeśli zrobimy to we właściwy sposób, pozytywnie wpłyniemy na wizerunek firmy, zdobędziemy wiernych fanów naszej marki, zwiększymy sprzedaż i dowiemy się wielu cennych informacji na temat naszych klientów. Jak więc prowadzić fanpage na Facebooku, aby trafić do potencjalnych klientów? Istnieje wiele praktycznych porad mogących pomóc początkującym administratorom stawiać pierwsze kroki w tzw. marketingu społecznościowym.

http://hunters.pl/oferta/steszew.html

Rekrutacja z wykorzystaniem social media

Rekrutacja z wykorzystaniem social media

Social media, czyli media społecznościowe, służą przedsiębiorcom w wielu kwestiach: promowanie swojej marki, kontakt z klientami, budowanie wizerunku firmy, zdobywanie informacji o konsumentach i zwiększanie sprzedaży. Wiele przedsiębiorstw decyduje się także na nowoczesne sposoby wykorzystania nowych technologii do przeprowadzania rekrutacji pracowników. Wykorzystanie mediów społecznościowych przy rekrutacji daje nam możliwość dotarcia do kandydatów, którzy są zainteresowani tym co się dzieje w naszej firmie bo są fanami naszej strony. A po spojrzeniu na ich stronę jesteśmy w stanie określić przeszłość zawodową i ukończoną uczelnię.

Logowanie przez Facebooka – nowa funkcjonalność

Logowanie przez Facebooka – nowa funkcjonalność

 Portale społecznościowe prześcigająsię w wypuszczaniu nowych funkcjonalności, które mają na celu ułatwienie życia i korzystania z Internetu użytkownikom, a także popularyzację danego medium. Aplikacje mobilne, panele komentarzy implementowane na stronach, możliwość meldowania się w miejscach publicznych czy też logowanie na stronach internetowych za pomocą konta na Facebooku czy Google+. Wszystkie te sposoby pomagają portalom społecznościowym zdobyć jeszcze większą rzeszę użytkowników, a innym stronom internetowym ułatwienie korzystania z nich.

Logowanie przez Facebook czy inne media społecznościowe pozwala internautom na korzystanie z pełnych możliwości danego serwisu, dostępnych jedynie po zalogowaniu na stronie, bez konieczności rejestracji w każdym portalu, na który na co dzień wchodzą. Jeżeli dotychczas komentowanie czy ocenianie wpisów na blogu wymagało założenia osobnego konta, po implementacji logowania przez Facebook albo facebookowego panelu komentarzy wystarczy posiadać jeden wspólny profil w portalu społecznościowym.

Dodatkowo, dzięki użytkowaniu swojego profilu na Facebooku czy Google+ w komentarzach, inni internauci mogą nas lepiej “poznać” – dowiedzieć się, jak się nazywamy, z jakiego miasta jesteśmy czy gdzie pracujemy. Dzięki tym informacjom, łatwiej można zrozumieć kontekst i znaczenie danego komentarza. Możemy też poznawać tak inne osoby, dodając je do znajomych.

Strona 1 z 212