Rekrutacja z wykorzystaniem social media

Rekrutacja z wykorzystaniem social media audyt wydruków Odzyskujemy dane z dysków twardych wszelkiego rodzaju.

Social media, czyli media społecznościowe, służą przedsiębiorcom w wielu kwestiach: promowanie swojej marki, kontakt z klientami, budowanie wizerunku firmy, zdobywanie informacji o konsumentach i zwiększanie sprzedaży. Wiele przedsiębiorstw decyduje się także na nowoczesne sposoby wykorzystania nowych technologii do przeprowadzania rekrutacji pracowników. Wykorzystanie mediów społecznościowych przy rekrutacji daje nam możliwość dotarcia do kandydatów, którzy są zainteresowani tym co się dzieje w naszej firmie bo są fanami naszej strony. A po spojrzeniu na ich stronę jesteśmy w stanie określić przeszłość zawodową i ukończoną uczelnię.

Miliony osób codziennie przegląda i aktualizuje swoje prywatne dane na profilach w portalach społecznościowych. Weryfikacja tych danych na stronach kandydatów może pomóc osobom odpowiedzialnym za rekrutacje i specjalistom HR w sprawdzaniu, czy informacje zawarte przez kandydata w CV czy liście motywacyjnym są zgodne z prawdą. Blisko 40% specjalistów ds. HR największych europejskich spółek decyduje się na tego typu narzędzie.

Szczególnie użyteczne przy rekrutacji są takie portale społecznościowe, jak LinkedIn, Goldenline czy Profeo. Są to miejsca w sieci, w których umieszczamy swoje wirtualne CV (z informacjami o doświadczeniu zawodowym, kompetencjach, zainteresowaniach), a także możemy dyskutować z ludźmi ze swojej branży, promować naszą działalność, zwłaszcza jeżeli jesteśmy freelancerami, a także łączyć się w grupy zainteresowań. Firmy szukając kogoś o określonych kompetencjach do pracy, posiłkują się niejednokrotnie właśnie tego typu portalami, na których można wyszukiwać pracowników według branży lub umiejętności.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *