Media społecznościowe w Polsce

Media społecznościowe w Polsce kredyty.oszczędzanie.edu.pl

 Do Polski coraz częściej docierają światowe trendy w zakresie mediów społecznościowych i innych zagadnień związanych z Internetem. W związku z tym, portale społecznościowe popularne w Polsce często są takie same jak te powszechnie używane na całym świecie. Używane przez większość ludzi portale różnią się w większości przypadków funkcją, rolą, sposobami komunikacji czy też zasięgiem. Na przykład, istnieją osobne media społecznościowe, w których użytkownicy współdzielą filmy, zdjęcia i inne materiały audiowizualne, w innych mediach natomiast głównie chodzi o krótkie wiadomości tekstowe. Większość portali społecznościowych wykorzystuje wszystkie te formy przekazywania treści.

Powszechnie wykorzystywany przez ludzi w różnym wieku jest ogólnoświatowy Facebook, w związku z czym traci na popularności nasza-klasa.pl. Oba te portale gromadzą znajomych i umożliwiają przekazywanie treści w postaci mikrobloga, a ponadto udostępnianie treści z Internetu w postaci odnośników, filmów i zdjęć. Ponadto, można na nich korzystać z wiadomości prywatnych lub czatu, a także wyrażać aprobatę dla treści umieszczanych przez innych użytkowników przez klikanie “lubię to”. Oprócz tego, użytkownicy tych portali mogą gromadzić się według zainteresowań w grupach i fanpage’ach. Popularne są także Twitter i jego polska wersja – Blip – które stanowią serwisy mikroblogowe, w których użytkownicy mogą publikować krótkie wiadomości tekstowe. Są to tylko niektóre z używanych powszechnie w Polsce mediów społecznościowych, a popularne są także Foursquare, Instagram czy też Youtube.